Slutet gott!
Många gånger ska man hålla igen, inte kasta bränsla på en eld som man egentligen bör kväva, för att man inte ska låta sig dras in i en cirkus som slukar energi. Men ibland måste man också få släppa ut och inte stänga inne. Det är ingen bra lösning att alltid hålla igen, bättre att rensa ut och göra luften ren igen. Jag fokuserar helst på det posivita i livet och brukar i regel även blogga om det. Men livet är inte bara rosa fluff. En dag kan en liten "skitsak" spräcka humöret totalt. En annan gång kämpar man med besvär från omständigheter som är betydligt tyngre att handskas med. Hur som, alla har rätt till sina känslor och att utrrycka dem.
För en person som mig som i många år aktivt jobbat med företag i att hjälpa till med marknadsföring men även vara den som hjälper till i andra änden och möter kunder i olika ärenden som kundrådigare och supporter, så är det här med kommunikation och kundnöjdhet oerhört viktigt. Jag är allergisk mot nonchalans och att inte bli lyssnad på som kund. Sånt gör ärligt talat att jag går i taket.
Att chokladen igår inte gick att bjuda på, var inte det tråkigaste, utan det var bemötandet när jag ville göra en reklamation. Men, strax efter att jag postade mitt inlägg igår så ringde en ansvarig upp mig direkt från Marabou och bad om ursäkt för att kommunikationen gått fel. Jag hade ett väldigt bra, trevligt och lättsamt samtal. Så även om fel person tog (eller inte tog) i mitt ärende från början så löste det sig till sist! Tack för superfin service i slutändan Marabou! Ett samtal gjorde verklig skillnad i min upplevelse från början.
För en person som mig som i många år aktivt jobbat med företag i att hjälpa till med marknadsföring men även vara den som hjälper till i andra änden och möter kunder i olika ärenden som kundrådigare och supporter, så är det här med kommunikation och kundnöjdhet oerhört viktigt. Jag är allergisk mot nonchalans och att inte bli lyssnad på som kund. Sånt gör ärligt talat att jag går i taket.
Att chokladen igår inte gick att bjuda på, var inte det tråkigaste, utan det var bemötandet när jag ville göra en reklamation. Men, strax efter att jag postade mitt inlägg igår så ringde en ansvarig upp mig direkt från Marabou och bad om ursäkt för att kommunikationen gått fel. Jag hade ett väldigt bra, trevligt och lättsamt samtal. Så även om fel person tog (eller inte tog) i mitt ärende från början så löste det sig till sist! Tack för superfin service i slutändan Marabou! Ett samtal gjorde verklig skillnad i min upplevelse från början.
Nu ska jag dricka min kopp te och njuta av en lugn kväll som är början på långledighet för mig. Tar ledigt till tisdag och har en massa roligheter som fix inför min födelsedag på lördag att ta mig an.
Ha en fin kväll!
Ha en fin kväll!
Kommentarer
Postat av: Madde / Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna
Så fin bild på koppen :)
Svar:
Josefin -Happy Days-
Postat av: Anonym
Jag älskar koppen! Var kommer den ifrån.
Älskar såklart alla andra bilder också men den var ju med guldkant och allt.
Svar:
Josefin -Happy Days-
Trackback